Ny film från SweDish Pork – med julskinkan i huvudrollen
Via SweDish Porks nya julfilm vill Sveriges Grisföretagare sprida julstämning och att visa att allt inte är annorlunda i år, även om det känns så ibland. En jultradition som är precis som vanligt är julskinkan – som har huvudrollen i filmen.
Julen är en högtid då produkter från gris traditionellt sett har en central roll och lagom till andra advent släppte SweDish Pork sin julfilm. Filmen tar fasta på det faktum att julen i år blir väldigt annorlunda för många på grund av pandemin, men att vissa saker är precis som vanligt – exempelvis julskinkan.
– För många av oss kommer det att bli en annorlunda jul. I filmen vill vi visa att det åtminstone finns någonting som är precis som vanligt. Julskinkan är för många starkt sammankopplat med en härlig julkänsla och julens viktigaste smak. Den känslan kan vi i alla fall få njuta av i år – trots läget vi befinner oss i, säger Jeanette Elander, ordförande i Sveriges Grisföretagare, i ett pressmeddelande.
Om SweDish Pork
Det var under stämman 2018 som det fattades beslut om att föreningen Sveriges Grisföretagare skulle satsa mer på marknadsföring, för att stärka grisköttets position på tallriken.
Två år senare sjösattes marknadsföringsprojektet SweDish Pork som julfilmen alltså är en del av. SweDish Pork riktar sig framför allt riktar sig till unga, medvetna konsumenter och budskapet kommuniceras framförallt digitalt.